Techniektips
digitale receptie

Een digitale receptie biedt jouw bedrijf deze voordelen

Krijg je regelmatig bezoekers op kantoor? Een systeem voor een digitale receptie is dan een handig hulpmiddel. Het is handig om bezoekers te ontvangen en registreren, zodat je die taken bij medewerkers uit handen kan nemen. Er zitten ook veel voordelen aan. Daarover leer je in dit artikel nog veel meer.

Sneller naar binnen

Bezoekers moeten zich bij voorkeur aanmelden. Dankzij een systeem zoals dat van Reflex-Online.com gaat dat sneller dan ooit. Het is dan mogelijk om via een touchscreen alle informatie te verzamelen. Of gebruik een cardreader om nog sneller te zijn. Bovendien kan je ook het aanmaken van een badge op die manier automatiseren. Dit verloopt wel heel gemakkelijk wanneer je het zo aanpakt.

Direct de benodigde informatie

Een digitale receptie is ook de manier om bezoekers op de juiste wijze welkom te heten. Je kan bijvoorbeeld direct eventuele veiligheidsregels of andere zaken met de bezoekers delen. Daarnaast kan je wanneer je een touchscreen gebruikt de bezoekers ook informatie laten opzoeken of kennis met ze delen. Dit maakt het een stuk gemakkelijker. Alle reden om daarmee aan de slag te gaan.

Gemakkelijker contact opnemen

Doordat het systeem geautomatiseerd is, is het ook gemakkelijker om verbindingen te leggen. Zo kan de bezoeker bijvoorbeeld rechtstreeks met de medewerker waarmee is afgesproken worden verbonden. Die is dan direct op de hoogte en kan zorgen dat de bezoeker goed wordt ontvangen. Dit kan je zo uitgebreid maken als je zelf wenst. Daardoor kan je ook hier veel tijd op besparen.

Direct de weg wijzen

Wanneer je in een groot pand zit, dan kan het touchscreen ook direct gebruikt worden om de weg te wijzen. Dat kan natuurlijk ook wel heel gemakkelijk zijn. Zeker wanneer je niet makkelijk vindbaar bent in de wirwar van verdiepingen, gangen en kamers. De snelste weg tonen op het scherm, met aanwijzingen, is dan het gemakkelijkst. Dit maakt het voor alle partijen wat gemakkelijker.

Krijg zelf ook informatie binnen

Met een systeem voor digitale receptie kan je ook informatie ontvangen. Je leert direct het nodige van je bezoekers wanneer deze zich eerst moeten aanmelden. Dit kan je helpen om direct de juiste zaken te verzorgen wanneer deze op bezoek komen. Ook is dit handig wanneer er bijvoorbeeld een incident zou zijn en er is inzicht in de aanwezigen nodig. Al deze kennis en informatie kan je in grote mate helpen. De gegevens kan je ook voor statistieken en andere doeleinden gebruiken.